mandag den 2. august 2010

Cæsar salat og gamle blade

Som det ofte sker når jeg sætter mig en masse ting for på en gang, får jeg dem ikke alle sammen gjort. Og ja det ret dumt. Men alligevel fik jeg ordnet noget mere på værelset, og jeg sørgede også for aftensmaden, som blev Cæsar salat. Brugte opskriften fra Caroline Flemmings nye kogebog 'Baronessen går i køkkenet'. Har set et par programmer med 'Baronessen flytter ind' og må sige hun virker ret fantastisk i køkkenet, men var dog ikke helt vildt inspireret af hendes kogebog... Hmm. Men jeg fik lyst til en Cæsar salat, og brugte hendes opskrift - mest for at prøve dressingen. Salaten var god nok, og de andre nød det, men var ret skuffet over dressingen. Grunden er nok at jeg i Cork i Irland fik den mest fantastiske cæsar salat - den var helt vild enkel, men pga. den fantastiske dressing der var til, var den bare guddommelig. Så ja, jeg er svær at tilfredsstille omkring en cæsarsalat.



Men noget jeg har fået startet på det er en ny bog som hedder 'Gloria' af Jacob Berner Moe. Den har fået nogle gode anmeldelser så vidt jeg ved, og foregår i København. Den handler om kærlighed mellem en pige og hendes plejefar og jeg er ca. nået halvvejs og den fanger okay. Så vil da anbefale den indtil videre. Ellers er jeg begyndt at kigge mine gamle blade igennem igen for inspiration omkring film, bøger, tøj, musik og alt muligt andet. Glemmer nemlig ofte at bruge alt den gode info når jeg læser selve bladet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar