mandag den 15. februar 2010

Sydney!!

Den 10 februar staar vi saa i Sydney igen og taenker "det her kan jeg godt li". For hvor er den by dog dejlig, og gensynsglaeden stor. Vi skulle bo paa et andet YHA denne gang, nemlig nede ved havnen hvor de lige har bygget et nyt. Paa kortet saa det ud til at vaere meget nemt at finde, men nej der havde de jo ikke valgt at vise at man blev noed til at finde den hemmelige trappe for at komme til hostlet. Saa da vi endelig kom frem var vi ret svedige og klamme af at have styrtet rundt for at finde det og smide alt bagagen. Dog var hostlet hele turen vaerd! Det er jo GUDE-hostlet. Var forbloeffet bar da vi kom ind i reseptinen og kunne kigge ud over koekkenet, som bar saa rent og dejligt ud. Her kan vi godt li at vaere! Da vi ikke kunne tjekke ind foer klokken 2, endte vi med at faa vasket toej, og jeg tog et bad. Igen forbloeffelse (!) - badevaerelset lignede ikke et hostelbad, men et jeg-er-et-paent-hus-bad. Fantastisk. Og vaerelserne var der utrolig meget plads paa og stadig laekkert intrioer.

Vi ville egentlig ha vaeret paa Bondi Beach den dag, men pga traethed, og den korte tid der var tilbage efter tjek-ind, blev vi enige om at blive i selve Sydney og kigge paa resturanter til fredag (min foedselsdag) og chille i Botanic Garden med masser af frugt, kiks og juice. Laekkert!

Naeste dag havde vi bestilt en tur til Blue Mountains og stod klar til afhentning uden for Mc Donalds klokken 7.10. Og her blev vi hentet af Valde. Eller naermere Valde om 12 aar efter en tandoperation. Det var helt vildt sjovt og underligt for den her mand som nu skulle vaere vores guide, ligner Valde, lyder som Valde og griner som Valde. Bar lige 12 aar aeldre som sagt. Saa vi saa nu endnu mer frem til turen.

Efter at have hentet de andre deltager nede ved Central station kører vi mod Blue Mountains. Det var meningen at vi skulle ned på en mark og se på kænguruer, men pga meget vand var vejen spæret. Derfor kørte vi til den lokale by og fik en kop kaffe. Derefter gik turen mod selve bjergene. Pga regnen er den sti vi skal gå af egentlig lukket, men 'Valde' mener alligevel vi skal gå af den, så det gør vi da. Og fra et udkigspunkt længere nede af den står vi så og falder i staver over udsigten af de meget store bjerge med lidt dis over alt det grønne og vandfaldene. Men bjergene var ikke blå - øv. Ellers består dagen af gåture rundt i Blue Mountains, en tur til de tre søstre (tre store bjerge) og en meget lille smut til den Olympiske by. Da vi kommer hjem om aftenen er vi bar lidt trætte, og går ned til noget der hedder the Gaff og får næsten gratis mad.

Og fredag er det jo MIN FØDSELSDAG!! :) Så vågner op til fødselsdagssang fra Danni og dejligt vejr. Vi tager på Bondi Beach, og bruger det meste af selve dagen på at ligge der og stege, og kigge på alle de flotte mænd der kommer forbi. Om aftenen har vi en aftale med Nadia og Marlene. Vi skal spise middag på en resturant nede ved Operahuset. Desværre er det begyndt at regne så vi kommer ik til at sidde udenfor. Da Nadia og Marlene dukker op har de købt en lille kage til mig, og jeg får et glas champange af resturant. Uh det var dejligt - og det var en god kage. Men vi får dejlig mad, og en lækker rødvin, hvorefter vi efter meget snak går videre for at få dessert. Desserten får vi på en belgisk chokolade-cafe-agtigt-sted. Mig og Marlene deler en hel del kage, mens de andre to får hver deres. Og åh hvor var det godt :)
Da det stadig regner helt sindsygt blir vi enige om ikke at tage i byen, og istedet gå på Sydneys ældste pub. Og efter en øl er vi på vej hjem i seng efter en hel fantastisk dag.

Lørdag skal vi jo som tidligere nævnt til musik festivallen Good Vibrations. Det regnede en smule da vi tog afsted, men det hold dog op - for nu. Vi kendte ikke så meget til musikken, men det var nogle fede bands og DJ's. Alt i alt en fed dag indtil det begynder at regne klokken 7, og det er en meget voldsom omgang regn. Det er noget tur vi kommer på før vi ender i en bus ret gennemblødt.

Søndag er egentlig bar pakkedag, og det er sådan set også det eneste der sker ud over jeg får skrevet en masse blog. Og så skulle verdenssituationen jo også lige vendes en sidste gang inden jeg forsvandt.
Mandag var vi meget tidlige oppe for lige at gå op på Habour brigde, men smart nok kan man ikke rigtig kommer derop. Eller det kunne vi hvertfald ikke. Og så laver vi ellers ikke så meget før vi skal med lufthavnsbussen. I lufthavnen er det utrolig underligt at tage afsked, og det går egentlig ikke helt op for os at vi siger farvel, og ikke kommer til at se hinanden før til maj.
I flyet til Bangkok er der næsten ingen mennesker med så jeg får to sæder for mig selv. Til gengæld er flyet fra Bangkok til KBH stoppet til randen med gamle mennesker og børnefamilier, så det var bar dejligt. Da jeg lander i KBH er det mere en 24 timer siden jeg steg på flyet i Sydney, hvilket også kunne mærkes. I KBH var jeg så heldig at finde et ret billigt fly, så klokken halv 11 blev jeg hentet af mor og far i lufthavnen for at køre hjem og spise lækker morgenmad og frokost. Dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar