søndag den 14. februar 2010

Mackay og Rockhampton

Da vi kom af bussen i Mackay blev vi hentet af Nicole som vi skulle couchsurfe hos. Hun var virkelig soed, og det var hendes kaerste Adam ogsaa. De gav os gratis mad og drikke og var virkelig interesserede i at vise os byen og omraadet dagen efter. Men der var ikke saa meget at se i Mackay dagen efter, eller udenfor, men det var meget hyggeligt alligevel. Om aftenen kom nogle af Adams minekollegaer forbi og vi fik kaempe barbacue, for Nicole havde nok taget en smule/et par kilo koed for meget frem. Men godt var det alligevel. Blev meget meget chokket, da en af drengene kaldes Squeze fortaeller mig og Danni at han kun spiser et maaltid om dagen. ET maaltid! Det er stadig sindsygt i mit hoved, isaer naar han er minearbejder!

Vi skulle med bussen til Rockhampton klokken 1 om natten, saa naaede lige en lille skraper inden vi blev koert ind til bussen, og turen gik mod rodeobyen (som ogsaa er kendt som Queenslands koedhovedstad).
Vi ankom til Rockhampton omkring klokken 7 om morgenen, og blev hentet af Robbie fra Ascot hostel. Hun var virkelig en herlig kvinde som tar alle backpackerne til sig og soerger for de altid har det godt. Men meget morsomt at hver gang hun sagde noget blev love brugt i den saetning: "Oh that's lovely", "What are you saying love?" mm. Da vi kom til hostlet fik vi sovet lidt inden vi skulle skype med Maria. Det var lidt underligt men meget dejligt at snakke med hende igen. De saa ogsaa bar rigtig glade ud da vi snakkede med dem, og Richard var lige saa sjov at snakke med som i Thailand. Han fandt endda hans bryllupsring frem igen. hehe

Om aftenen skulle vi til det laenge ventede Rodeo. Vi tog afsted med en irsk fyr Jonathan som ogsaa var ankommet idag. Det viste sig at vaere en traeningsaften saa de foerste mange vi saa var smaa drenge (ja smaa. Der var en der kun var 5 aar!!). Fordi det var traeningsaften kunne alle faa lov at saette sig op paa en tyr, saa Danni og mig sagde at hvis min mor gav mig lov til at goere det skulle jeg goere det (og hun havde sagt at hvis hun vidste det med bungyjumpet inden fik jeg ik lov), men denne gang skriver hun: "Det goer du bar min pige, du goer jo alligevel bar hvad du vil". Jeg syntes ikke dette var den bedste besked min mor havde sendt og Jonathan og Danni var flade af grin. Men jeg satte mig ikke op paa tyren, aftale eller ej, saa var det lige for sindsygt til mig. Men det blev nu lidt mere sjovt at se paa da de store fyre begyndte at saette sig paa tyrene og lege rodeo.

Naeste dag skulle vi bruge hele dagen i Rockhampton inden vi skulle med bussen til Rainbow Beach. Vi tog bussen ned til Botanic garden og gik rundt der. De havde et gratis zoo, men det saa ud som om der sjaeldent kom en dyrepasser hvilket jeg syntes var synd for dyrene. Vi ville lige gaa en runde og lige pludselig er vi ved et boligkvarter, altsaa faret vild. Men vi finder tilbage til byen. Paa vej tilbage til byen kommer vi forbi et lille chokoladeri, hvor vi gaar ind og faar den kendte dessert/kage: Death by chokolath. Den er okay, men maaske en smule for soed til os.
Vi satte os ved nettet et sted, og pludselig har jeg migraene igen. FEDT! Saa resten af min aften er ca. oedelagt. Da vi endelig kommer paa bussen er den propfuld og mig og Danni maa sove oprejst ved siden af hinanden = av min nakke og ben. Men vi kommer da til Rainbow Beach ved en 10-tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar