søndag den 14. februar 2010

Airlie Beach, Long Island og Australia Day

Fordi vi gerne ville til Rodeo i Rockhampton (en by laengere nede af kysten) brugte vi det meste af vores foerste hele dag i Airlie Beach paa at finde ud af det. Om aftenen lavede vi laekker mad, gjorde os laekre og tog ind til selve byen. Paa et hostel med en god, stor bar moedte vi to rigtig soede og sjove, norske drenge der tilboed os at vi kunne koere med dem til Brisbane mandag. Desvaerre havde vi lige bestilt en tur til Long Island den dag, og vi skulle til Rodeo om fredagen hvilket var inden Brisbane. Og de kunne ikke lave deres planer om, oev ogsaa! Kunne ellers vaere rigtig fedt med en roadtrip med dem. Og resten af de folk vi moedte den aften var ogsaa utrolig soede og sjove, saa det var dejligt. :)

Dagen efter havde vi en smule toemmermaend efter en rigtig daarlig champange - hu ha! Men saa kunne vi heldigvis bruge dagen paa noget saa lidt tankevirksomhedsagtigt som at vaske toej, for det var ved at vaere meget noedvendigt (laes: vi havde ikke mere toej at tage paa - ALT lugtede). Sent paa aftenen fik jeg snakket med Frederikke over skype hvilket jeg var glad for. Meget dejligt at snakke med hende igen efter alt den tid!

Mandag pakkede vi sammen og gik en tre km med alt vores lort for at komme ned til faergen, roev haardt kort sagt. Da vi endelig kom til den flotte oe var der ikke saa meget gang i den. Danni gik sig en bette tur hvor hun moedte en kaempe hankaenguru pa ca. 1,2 meter (skraemmende), men ellers blev det ikke vildere. Om aftenen spiste vi paa hotellet for de havde ikke noget koekken vi kunne bruge (eller et supermarked for den sags skyld) og bag efter gav en af hotelmedarbejderne os et par oel hver. Efter at han var gaaet i seng satte vi os over til det andet bord (det eneste andet der sad mennesker ved for der var meeeeeget stille paa denne oe) hvor der var to australske fyre, Justin og Hamish, og en hollansk pige, Snoep. De var meget soede og mig og Justin endte med at drikke ret saa meget goon efter de andre var forsvundet i seng. (Goon er meget billig kartonhvidvin) Naeste dag havde jeg toemmermaend, men Danni var meget hooked paa at vi skulle ud og havkajakke. Jeg var ikke helt saa tryg ved situatioenen da jeg allerede kunne se for mig hvordan jeg ville vaelte i havet, men det skete da heldigvis ikke. Men Danni morede sig stadig en hel del over mig, da jeg aabenbart var meget sjov at havkajakke med naar jeg var bagstiv... (?)
Efter kajakgoeglet slappede vi lidt af inden vi pakkede for at tage med faergen. Vi havde egentlig betalt for 3 dage, 2 naetter, men da idag var Australia Day og der intet skete paa oen, men der var vild Party-warty inde i Airlie besluttede vi os for at tage tilbage og skide paa pengene. Og denne gang havde vi skaffet et hostel der laa centralt hvilket var en lettelse.

Da vi kom af faergen fik vi et lille chok for vi havde ikke forventet det var saa vildt. Alle rente rundt med det australske flag et eller andet sted paa sig, nogle brugte endda et stort flag som kappe eller top/kjole. De lignede faktisk en blanding mellem fodboldfans og karneval, og saa var de alle sammen pisse fulde ret saa tidligt paa dagen. Mig og Danni joinede foerst ved en syv tiden og der var der en hel del der ikke var til at snakke med fordi de var saa stive. I baren moedte vi de to danske piger, Nadia og Marlene, som mig og Maria havde moedt paa en bar i Cairns. De var stadig vildt soede og vi endte med at snakke med dem det meste af aftenen.

Jeg fik ikke sovet meget den nat pga. en masse dans, og klokken syv vaagnede jeg og snakkede med alarmen i Ozzy-mobilen (hvilket mored Danni rigtig meget) saa jeg var ikke det mest friske menneske klokken 9 da vi skulle op for at pakke og tjekke ud. Heldigvis var alle vildt toemmermaendsagtige eller bagstive saa det var ingen skam selv at vaere det selv. Vi skulle foerst med bussen til MacKay klokken 3 saa vi havde ogsaa god tid til at pleje os selv med nudler og vand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar