mandag den 6. september 2010

Lækker mad

Som jeg fortalte igår lavede jeg lækker mad, pga. en ny ting vi er begyndt på herhjemme, nemlig at mig eller Michael skal skiftes til at lave mad hver søndag.
Nå men jeg endte med at lave kylling med hvidløg og citron, og indiskinspireret ovnbagte grønsager. Havde også forsøgt mig med en choko creme brüle, men den blev ikke så god så den opskrift vil jeg ikke sende videre.

Kylling med citron og hvidløg:
Til 4 personer

Der skal bruges:
2 store kylling bryster
1 skalotteløg
2 kinesiske hvidløg (man kan sagtens bruge almindelige)
Paprika
olie
1 citron
salt og peber


Kyllingen skæres i strimler, løgget hakkes og hvidløgen slisses. Derefter steges det hele på panden med i noget olie med paprika, salt og peber.


Når kyllingen næsten er stegt, hældes saften fra citronen ud over og steges med.


Indisinspirerede ovnbagte kartofler:

Der skal bruges:
1 bagekartoffel pr person
olie
2 kinesiske hvidløg (der kan igen bruges almindelige)
graham masala
karry
1-2 løg
tandori
gulerødder
squash
peberfrugter
salt og peber
limesaft
tørret chili


Kartoflerne skrubbes/skrælles og skæres i rimelige både. Derefter lægges de i et ildfast fad, sammen med hvidløggen der er sliset, graham masala, karry og salt og peber. Olien hældes over, og det sættes i ovnen på 225 grader. Husk at røre rundt i blandingen et par gange.


Efter 10 minutter lægges løgget der er skåret i både oveni kartoflerne sammen med tandori.


Efter endnu 10 minutter lægges gulerødderne der er skåret i stave sammen med squashen og peberen som er i tern oveni, og det hele varmes i 5-10 minutter mere.


Tilsidst hakkes den tørrede chili og drysses over grønsagerne, og en smule limesaft hældes over. Pas på med ikke at bruge for meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar