søndag den 24. januar 2010

Nytaar i Darwin

Efter 20 timer i bus med verdens aandsvageste stop i Tennant Creek paa to timer midt om natten hvor man INTET kan lave ud over at staa eller gaa i ring, kom vi endelig til Darwin lettere smadrede. Vi fandt YHA og fik os smidt ind paa et vaerelse. Efter at have handlet og faaet lavet noget laekkert mad mens man svedte som et svin pga. luftfugtigheden og varmen skulle vi lige ud og tjekke nattelivet ud. Bar lige kort saa vi vidste lidt om hvad vi ville dagen efter. Men paa den foerste bar (baren med den laekre bartender) moeder vi allerede nogen drenge der vil give oel og det skal vi da ha. Man sku da vaere skarn ik' ;) Dog viser det sig senere at drengen der gav oel var Klam gramse fyr som bar var klam. Ad vaek med ham. Men dem han sad med var nu meget soede. Der var: Naesedrengen som havde verdens stoerste naese, Dave som var lidt tyk men meget soed fyr og sjovt meget hoppende dansende fyr i hvid. Ja man husker folk og deres navn eller ikke-navne for forskellige ting ;) Men dem har vi det hvertfald sjovt med resten af aftenen og lidt af natten. Jeg ender med at gaa hjem som den sidste og da jeg kommer til doeren gaar jeg i panik. For den var jo laast og hvordan skulle jeg saa komme ind paa hostlet. Jeg panikker i et par minutter indtil det gaar op for mig at jeg skal gaa lidt udenom en bygning og saa kan jeg komme ind. Doh!

Naeste dag som jo er nytaarsaften dagen er jeg ikke saa frisk igen. Min krop er helt doed og det meste af dagen ligger jeg bar paa vaerelset og flader og proever at komme til kraefterne. Men jeg blir da frisk til aftensmaden og kommer ogsaa i det vilde outfit med roede laeber og det hele. Til aftensmaden faar vi grillspyd med marineret kylling, tomat, peber og loeg paa grillen sammen med majskolber der ogsaa lige havde faaet en lille tur paa grillen og noget pasta. Saa der sad vi ellers glade og tilfredse ved siden af poolen nytaarsaften med vores grillmad og svedte. For der var nok 35 grader! Mens vi sad der kom der en ordentlig flok drenge hen til grillen og stod saa der og lavede mad i bar overkrop. Mig og Maria morede os lidt og en af os fik sagt lidt for hoejt 'ham der staar med grilltangen har da en ret flot overkrop' hvorefter Danni fortaeller os at hun tror han er dansker fordi han sagde 'hovsa' ved grillen da hun var deroppe. Og rigtig nok han var dansker saa UPS. Men det var i det mindste en kompliment. hehe

Efter at have spist og snakket lidt med alle de drenge og nogle piger foelger vi med dem ned paa det har kaempe 5-etagers diskotek Discorvery for saa kunne vi vaere ret sikre paa at komme ind efter 12 og skulle ik betale saa meget eller noget. Vi gaar hvertfald derned og stedet er VILDT. Det ligner at alle tjenerne er paa speed saaen som de springer rundt og folk er helt vilde. Efter at have danset lidt mere blir vi enige om at gaa tilbage til YHA for at drikke resten af vores vin og hvad vi ellers kunne faa. Lige pludselig er klokken ved at vaere halv tolv og vi gaar 20 minutter for at komme ned til en strand hvor vi kunne sidde og se fyrvaerkeri der kom op fra nogle baade ude paa vandet. Mig og Maria syntes det havde vaeret lidt dumt at gaa den lange vej for at se fyrvaerkeri, men det nu var nu ret saa flot. Men point er at vi hvertfald hurtigt tog derfra igen for at komme tilbage til Discorvery. Vi mistede Danni paa vejen men fandt hende derhenne dansende med Andreas. Ellers gik tiden dernede med at drikke deres SYGT dyre ting (50 kr for et SHOT!! :O ) og danse en hel masse. Klokken lidt over tre ville Maria godt ud og have noget luft og jeg gaar med. Vi havde godt set der var nogle sedler rundt omkring hvor der stod noget med kl 3, men vi havde ikke fattet at det betoed at hvis du tager et skridt udenfor doeren efter klokken 3 kunne du ik komme ind igen. Jeg naar nemlig at tage to skridt ud foer vi finder ud af det. Og saa ville han ellers bar ikke lukke mig ind igen. Jeg blev ved med at sige jeg er fra DK og ikke vidste det med han er hardcore og fast i sin mening. Saa efter 10 minutters diskussion giver vi op og gaar. Saa det ender i en alt for dyr kebab til os hver og en sjaeleransagning mere om Australien og alt muligt andet. Det var ret traels for mens vi sidder der og snakker om nogle ret serioese ting blir er bar ved med at kommer fyre hen og snakke til os, selv en i munkekostume (!?), og de vil bar ikke gaa vaek selv om vi beder dem om at skride fordi vi lige var lidt serioese. Saa til alle andre. Fat en hentydning eller 10!

Vi endte hjemme klokken seks om morgenen og klokken 9 kunne vi ik sove mer pga. varmen. Det er satme trist! Saa vi kom op og proevede at overleve dagen ved ikke at lave en skid ud over at vaske toej og skrive lidt blog. Om aftenen kommer vi til at snakke om turen og ender med mange dybe sjaeleransagningen omkring det hele. Det ender i nogle gode aftaler om vores videre faerd. Mig og Danni fortsaettede ogsaa i lang tid efter Maria var gaaet i seng med snakke om alt mellem himmel og jord (dog mest de ting der vedroerer os).

Den 2. januar tager vi i Crocosaurus center som er et center med krokodiller, reptiler og lidt fisk. Der var nogle KAEMPE crokodiller (saltvands), og der var en der endda havde mistet begge sine for foedder i kamp med andre krokodiller. En anden var helt sandfarvet. De havde foerst troet det var en albinokrokodille, men fandt senere ud af at det var fordi den levede i et omraade der saa saadan ud og det bar var livskamuflage. Saa havde de ogsaa et ret stort basin med rigtig mange babykrokodiller og et andet med lidt stoerrer baby'er. Vi fik lov at holde en af de smaa (ca. 50 cm) og fik taget billeder og det hele. Ellers fandt vi ud over at der er krokodiller over alt i verden og der er nok omkring 20 forskellige arter plus en masse andre noerdede krokodille facts. Og saa saa vi en python spise en rotte. Laekkert!

Efter frokost gik vi i lettere regnvejr ned til lagunen et stykke nede i byen og svoemmede der. Det var meget hygge at svoemme i regnvejr i ret varmt vand der kom direkte fra havet. Australien er bar varmt! De andre og Andreas gik ned paa den strand vi var paa nytaarsaften mens jeg slappede lidt af 0g fik skypet lidt. Om aftenen gik vi ned paa et sted der hed VIC's. Utrolig smart sted for backpackere. Alt man skal goere er at koebe en drikkevare til omkring 15 kr og derefter faar du et gratis maaltidmad. Dejligt, og saa sad vi der lidt og mored os med nogle af dem fra nytaarsaften.

Har hoert at folk ikke er saa glade for at indlaeggene blir for lange saa vil stoppe for nu og skrive om vores videre tur naar jeg lige har lidt tid igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar